Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Skrolli
http://www.skrolli.fi

Main Menu

Block Hole Stage edit V0.1

Aloittaja virgo, kesäkuu 17, 2013, 23:07

« edellinen - seuraava »

virgo

Tässä se nyt on !
tai siis koe versio siitä mitä se tulee olemaan
optioista ei enään puutu kuin Save ja Load oikeat rutiini
ne puuttuvat tarkoituksella koska en vielä halua kenttiä
mutta voitte tutustua ohjelmaan ja harjoitella millaista sillä on luoda kenttiä

sitten muutama ohjeistus !
editori on kuin teksit mielettömän suurta spriteä
mutta on muutama asia mitä pitää pitää mielessä

ensinnäkin ei ole mitään mahdollisuutta erottaa kahta eri kappalettaa toisistaan
jos ne ovat samaa väriä siksi normaalit palikat tehdään 01 ja 10 yhdistelmillä
eli editorissa F3 ja F5 jos sinulle tulee kenttään palikoita jotka ovat kiinni toisissaan
ne pitää erottaa erivärillä toisistaan muuten kentän teko rutiini kasaa mielenkiintoisen näköisiä
möhkäleitä

F1 on tausta väri ja toimii delettinä
F7 taas on varattu erikois palikoille joista sitten myöhemmin lisää (tumman sininen)
värit saadaan kenttään Returnilla

huomattavaa myös ettei palikoiden yläpää saa olla sellainen joka estäisi palikan muodostumisen
ellei se nimen omaan ole tarkoitus tosin tämä tulee pelissä myöhemmin nyt keskitytään perus kenttiin
esim.
     *
****
     *
koska normaalisti emme pääse mitenkään sijoittamaan alhaalta ammuttua palikkaa kohteen takapuolelle

on huomattavaa että editorin kohdistin on alussa. kentän lopussa ei alkupäässä
kentät alkavat aina valumaan viimeisestä osoitteesta esim.
ensimmäinen rivi $0a00 toinen rivi $09F9
ja viimeinen rivi eli kentän loppu on $0000

F8 painaessa löytyy näppis helpit

alkuun pääsee T näppäimellä ja loppuun E

+/- lisäävät ja pienentävät kentän kokoa

F2 ja F4 ovat fast siirtoja eteen ja taakse päin joilla hypätään nopeasti eteen päin

Sift+Del pyyhkii kentän täysin

alussa kenttä data on täynnä roskaa koska mielestäni on parempi että näet heti miten
editori toimii tms. tämän jälkeen voit putsata kentän ja alkaa tekemään omiasi

voi lähettää kuvakaappauksia jos asiassa on jotain kysyttävää tai muuten vain
samoin kommentit ohjelman toiminnasta ovat haluttuja

kentän nopeutta ei voi vielä muuttaa eikä kentän kestoa vielä lasketa
have fun ! odotan mielenkiinnolla palauteitanne xD

Btw. näppis koodaus on Visellä ja normaalille PC näppikselle
kun ei ole muuntajaa niin en ole päässyt testaamaan aidossa koneessa
siitäkin voisin olla kiinnostunut saamaan palautetta miten siinä toimii !
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

tässä vielä erimerkki kuva
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

ensimmäinen kenttä editorilla luotu ja tallennettu ohjelmaa käyttäen ;-)
pääsen siirtymään jälleen pelin kehittelyyn kunnes editin kaikki optiot ovat kunnossa
vielä puuttuu lista:

Disk valikot missä voi levyn sisältöä muokkailla
deletoida fileitä, formatoida levyjä, kopioida fileitä ym. pientä

tason keston laskuri
ja nopeuden muuttaminen
ilmeisesti nopeuden näyttö muunnos HEX luvuista Octaliksi ei toimi oikein...

Versio 1.0:
tasojen paketoiminen yhdeksi fileeksi ja pakkaus
itse peliin upottamiseksi

Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

kenttä suunnittelioita ei ole ilmaantunut ???
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Syypori6510

Kunnioitettavaa asialle omistautumista tehdä kenttäeditorikin C64:lle. Voisi kuvitella, että tässä ajassa ja paikassa moni voisi toteuttaa kenttäeditorin jotenkin toisin. Hieno projekti!  :thumbup:

virgo

kuten olen asian ilmaissut monet kerrat en osaa ohjelmoida muita koneita xD
joten valinta ja metodit olivat helppo päättää tähän rautaan
tosin kenttä editorin teko oli ulkoistettu jo ainakin kaksi kertaa muttei siitä tullut mitään joten
vuoden tuota editori probleemaa ja kentän mallia miettittyäni se Heureka hetki tuli
ja editori ilmaantui kuin tyhjästä ;)
voin sanoa että tämä projekti oli helpoin ja hienoin projekti pitkään aikaan
varsinkin kun päätin heti alussa etten käytä keskeytyksiä oikeastaan lainkaan vaan kernaali rutiineita ;)

voisi sanoa että editorikin syntyi täysin takaperoisesti ensin tuli pelin runko sinne kenttä paketointi ja lopuksi vasta editori...
oikea järjestys olisi ollut nimenomaan toisin päin
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500