Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Skrolli
http://www.skrolli.fi

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - virgo

#1126
no eihän tässä tarvita kuin tapaamis paikka missä Dokkaria vois alkaa pohjustamaan
joku C64 miitti ja pelitaphatuma voi olla riittävä ärsyke kokoontua

ja kokoomaan tiimiä ja suuntaviivoja kässärin laadintaan mitä halutaan kertoo ja miten xD

kalusto löytyy innokkuutta myös aikaa sitten vähän vähemmän
mukana myös yksi Dokumentti elokuva opiskelija joten harjotuksena menis sinnekin
#1127
Commodore 64 / Vs: C64 musiikki ohjelmat
joulukuu 12, 2011, 13:50
itselläni on tämä
http://www.8bitventures.com/mssiah/
ongelmahan tässä on se että siitä joutuu maksamaan ;)
mutta saapahan siihen samalla Mid addapterin ja softat modulilla josta ne lataantuvat
koohtuu vauhdilla

tukee myös sample raitoja
#1128
Commodore 64 / Vs: PS64 puhesyntetisaattori
joulukuu 07, 2011, 09:39
omistin joskus jopa rakennus sarjan jolla tuota testailin en vaan enään muista missä lehdessä tuo rakennus sarjan teko ohjeet oli ?!?!?
tietääkö joku muu...

nyt saatan olla väärässäkin kun muistelen että tuosta olisi ollut C64 softa versiokin ?!?!?
tietääkö joku tuosta enemmän ?
#1129
toinen mielenkiintoinen hermoprässi peli oli itselle Silet Service
väittäisin jopa että se on mahdoton peli pelata lävitse kassu versiona

lerpulla sitten pääsikin syvä huokaus kun pystyi jopa etenemään pelissä
eikä pysähtynyt ensimmäiseen upotuksen
#1130
hitto !!!

pitääkö tääkin tehdä ihan ite ko ei nää osaa xD
ei muutako C64 dokkaria tekemään kalustoa varmaan löytyy
tulis ainakin tarpeeksi asiaa

Btw. kuka tekee textityksen ja käännöksen ?
#1131
tuossa reset kytkentä ( Liitteenä ) jota itse käytän valitettavasti en muista
kuinka suuri konkka tuohon kytkentään tuli
mutta veikkaan että resetlinjassa on 1k ylösveto vastus plus hieman extraa mitä
piirit itse nostavat tuota resetlinjaa
joten pieni keraami konkka riittää.
kunhan uF arvo vain on riittävän suuri 1-10uF liian pieni ei kykene resetoimaan kaikkia piirejä
mistä seuraa esim. kuvaruutu muistin sekoamista tai osittaista resetointia


testaus: kytkentä toimii jos painat reset nappulaasi pitkään ja kone resetoituu siitä huolimatta
jos koneesi jää mykäksi kunnes lopetat painamisen kytkentä ei toimi
ei myöskään silloin jos mitään ei tapahdu xF
#1132
onnistuuhan se vaikka hiuspinnillä jos omistaa vakaat kädet
C64 Cia piirit ei vaan oikein tykkää siitä et reset oikosuljetaan
muutaman kappaleen polttaneena muistuttaisin tuosta
ettei se ole ihan vaaratonta.
herra staattinen hoitaa tuonelaan minkä tahansa ison lutikan
johon resetti linja on kytketty

ja kannattaa muistaa et varaosahinnat pomppaa komeasti itse koneen arvon ylitse
Cia ~ 50-150€ Cpu ~80-200€
eli tuollaisen kytkimen rakentaminen tulee suhteelisen halvaksi verrattuna damageen
Bebek (tampere) user-portin liitin ~5€ siihen painokytkin ~1€
ja jos haluaa oikein varman päälle toimia niin yksi keraaminen konkka ~0.50€

eli reset kykin 1 ja 3 pinniin eli päälimmäiset

http://www.hardwarebook.info/C64/128_User_Port


#1133
Pelit ja pelaaminen / Vs: Stunt Car Racer - kisa
marraskuu 14, 2011, 20:24
Decathlon vanha kunnon joystik tappaja peli xD

taitaa olla tac-2 ainoa jota voin edes suositella käytettäväksi tuossa scapassa
se ainakin kestäisi rääkin

kalvo kytkin tikut meni muistaakseni rikko jo ekalla yrittämällä 1500 juoksussa
tosin pelaajan käsi ei ollu yhtään paremmassa kunnossa xF
mutta joo tuossa olisi jo oikeaa urheilu mieltä kunhan muistaa ettei pelaa sillä parhaalla tikullaan !!
#1134
Vanha keskustelu mutta muistaessani mainitsen erään asian.

ostin joskus ekoina C64 vuosina Basic kääntäjän joka ruuvaa koodista Konekielisen
eli Boostaa ohjelmaa huimasti alkuperäisestä ei aina ihan täydellisesti mutta kuitenkin
jos siis omistat basic koodia joka on muuten erinomainen mutta kärsii nopeuden puutteesta
voisin sen kääntää konekieliseksi tuolla ohjelmalla !!
ellen ihan väärin muista niin osasi simons basic kielenkin ?!?
käännöksen jälkeen ohjelmaa ei pysty muokkaamaan
vain yksi rivi on jäljellä
1 sys xxxx
alkuperäinen Basic versio tietysti on edelleen muokattavissa mutta pitää kääntää uudelleen
kun pääsen himaan voin laittaa esimerkki käännöksiä kokeiltavaksi

olettaen tietysti että kyseiset levyt ovat vielä hengissä pitäneekin kopioida ne ensi tilassa kovalle
ottakaa yhteyttä jos tuollaiselle käännökselle on tarvetta ;)
#1135
Last Ninja 1-3:
eikä vähiten musiikkien puolesta no ehkä 3 ei nään ole niin loistava
ja nimen omaan kasetti peleinä levy versiossa tasojen lataus musat ei pääse oikeuksiinsa ja tunnelma särkyy ;(

Druid:
en tiedä  mikä tuossa on mutta ihan sairaan koukuttava peli aikanaan

Elite:
ihan legenda peli ei sanat pysty kertomaan kuinka loistava peli tuo on
ja kuinka monelta tikulta on väännetty niskat tiukissa käännöksissä
GE Boogie kertoo legendaa tikusta joka oli hyvillä imukupeilla kiinni 10mm lasi levyssä
joka katkesi parhaimpina hetkinä xD

onhan noita mut tulivat ensin mieleen

#1136
1)
pitänee tunnustaa tässä vaiheessa ette moista peliä oo 2sec enempää testannut joten tuon puolesta en paljookaan pysty auttamaan.
pienellä poke kikkailulla saisi selville toimiiko kaikki kanavat

2)
aseman "lukuvalo" punainen Led jää palamaan ?
aseman Reset linja todennäköisesti palanut yksi TTL piirin vaihto yleensa auttaa muistelisin 74LS14  tai F malli HC ei käy


4)
yritin eilen löytää powerin speksejä mutta heti ei tullut eteen
oletettavasti joku +5 / 12 poweri riittäisi kunhan pinnit saisi tietoon

#1137

kohta 1)
määittele mitä tarkoittaa vain puolet ?
jos musat kuulostaa hieman erikoisilta kuin vanhemmissa koneissa syy on 6580 SID piirin rakenteessa
eli musat soi hieman erilailla varsinkin Sample puoli voi olla täysin kuollutta
toinen mahdollisuus on staattinen piikki audio in / out liittimeen
aiheuttaa monen laista sekavaa SId piirin toimimattomuutta
äänien todella outo vaeltaminen ja epä synkka hapettumat Sid piirin liitoksissa ja komponenteissa

2)
tämäkin vaatiin hieman lisää infoa
jos levy ei mene ollenkaan sisään se johtuu yleensä siitä että levy törmään lukupäähän
laitteen sisällä yleensä tämä johtuu levyn lukupään ylemmän osan nostomekanismiin hajoamisesta (katkeaminen)

levy menee sisään mutta luukku ei lukittaudu.
vika sulkeutumis mekanismissa tai mustumassa aseman levy aukko kappaleessa (halkeaminen)

3)
putsaaminen on hyvä aloitus isopropanoolilla saa apteekista
lukupää ja kumirulla tärkeimpinä pelkkä vesikin toimii ensiapuna ja palauttaa kumin kitkan
joskus play on jäänyt pitkäksi aikaa päälle ja yleensä tästä on seurauksena painauma kumi rullassa
kannattaa rullata play päällä tunti tai kaksi jos meno ei tasoitu rulla pitää vaihtaa
vaikeampi rasti on laitteen sisässä oleva vetohihna joka voi myös ottaa muotoja pitkästä käyttämättömyydesta
harvinaista mutta näinkin on käynyt sama ensi hoito kuin rullallekin tai vaihto
yleisempi vika on katkeaminen löystyminen tai vain paikaltaan luiskahdus
kassu aseman säätöön ja kunnon tarkistamiseen löytyy tältä foorumilta softa
http://www.com64.net/foorumi/index.php?topic=497.0

4)
laina muuntaja ?


#1138
Pelit ja pelaaminen / Vs: Longplay-sivusto
marraskuu 07, 2011, 20:12
olipas mielenkiintoinen sivusto ;)
pitääpä katsella saisinko jonkun oamkin pätkän tuonne zD
#1139
itse tykkäsin tuosta tetriksen melodiasta ihan sikana saattoi soida mun stereoista päiväkausia kun väänsin samlla toisellakoneella koodia toisin. finalcardrige päällä mikä aiheutti sample raidan puutoksen itse asiassa biisi on edelleen parempi
ilman sitä

en tiedä montako vuotta pelasin itse peliä kuulematta sample raitaa ollenkaan kunnes jukka siitä mainistsi
ja olin ihan äimänä" tetriksessä sample ääni raita wtf". minkä jälkeen vasta kuulin raidan alkuperäisessä asussaan xD
#1140
joo vaarallisia nuo Sid piirin kohdistuvat oivallukset jostain syystä tuo on se piiri joka
meikäläistä on aina kiehtonut c64 koneessa eniten
unet on ollu melkoisen ohjelmonti ja sid painoteisia eli erittäin kevyttä unta
koodi pyörii mielessä 24h että kiitos vaan xD
pääsis vaan himaan testaan ja kokeilemaan aidolla raudalla
ja ennen kaikkea katsomaan aitoa coodia miten ne sen tekee muutama idea kyllä jo on
jos rasteri aikaa jäisi ja muistia olisi enemmän tai olisi super cpu se tarkoittaisi tuolla tekniikalla
max 3x4= 12 sample kanavaa ja kahdella 24 kanavaa joista voisi lohkoa tarpeen mukaan chip raidoiksikin
mutta asiaan...

jos äänen jakaa 2 kanavalle
esim. 1 chip 2 sample kanavaa aitona 8bit raitana filttereillä silläkin saisi jo aika makeita saundeja
tai
sid chanel 1 chip sound
sid chanel 2 sample 8bit 1 chanel
sid chanel 3 sample 8bit 3 chanel
ja niin edelleen....
kellojaksoista tuntuu olevan puutetta täydellä 4 sample raidalla
ilmeisesti se ylitse ei pysty menemään koska tehot loppuvat kesken oman rutiinin kanssa hieman epäilin sen olevan rajana

yhdistäessä kaksi samplee pitää luvut jakaa kahdella ja laskea yhteen eli mitä enemmän yhdellä kanavalla on sampleja sen huonommaksi niiden taso menee neljällä kanavalla samplet pitäisi jakaa neljällä (muistelee)

voisin tuosta laittaa esimerkki irutiinia ohjelmointi alueelle jos jotakuta sellainen kiinnostaa ?
nyt nukkuun... ennenkuin karkaa mopo ihan täysin xD