Uutiset:

Genetic Point BBS Powered by Amiga
g-point.tunk.org port:1024 tai 500

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Slimex

#16
Pelit ja pelaaminen / Vs: Soulless
kesäkuu 09, 2012, 01:59
Eipä oo kummonen peli edes kräkättynä. Kontrollit päin persettä ja aseita ei edes ole. Hyvää on grafiikka ja musat.
#17
"seuraavana suomenkielisenä sitte" ei vittu et nauroin!  :o ;)  :D :D ;D ;D ;D

jätkäl on kyl lääkitys kohillaa...  :o ;D
#18
"mun ei pitäs miettiä näitä koska menee aina yö unet Argh.."

;D ;D ;D
#19
Molemmissa malleissa on mulla kiinni 8-pin DIN->S-video+2xRCA-audio->SCART-adapteri, eli kyllä toimii. Viispinnisellä et saa muutako päänsärkyä.
#20
Tahtoo VICEn meegoluuriinsa! Nokian N9 tuli hommattua ja jo nyt haluun että joku kääntää sen pirun VICEn tälle (maemolle, n900, tämä on jo)! Menis niin mukavasti yövuorossaki nepapelejä pelatessa aika...
#21
Lainaus käyttäjältä: bloodycut - joulukuu 04, 2011, 22:14
todella raastava peli pelata Red Storm Risingia tai Grand Prix Circuitia kassuversiona

Hui saa**na! Ootko kans pelannu RSR:ää kassuversiona? Tuo kokemus on jotain sellasta että pää särkyy rikki ajatellessaki! Ei MISSÄÄN nimessä kenenkään pitäs edes kokeilla!  ;D
#22
Onkohan kukaan tilannu tuolta mitään? -> http://floppydisk.com/
#23
Sain tänään sen "editorin" ;D - 2-kanavainen chipmusa ja 4-kanavainen samplemusa (=6 kanavaa!). Käytännössä filtterin voi laajentaa tuohon "mod"-puoleen. Eli kyseessä on sama tekniikka kuin http://noname.c64.org/csdb/release/?id=72678(Vicious SID -demo)

http://youtu.be/Y6mXLxUZvzg
#24
Taisin saada semmosen "tukijan", joka antais mulle editorin. Kyseinen editori yhdistää sämplejä ja chip- soundeja. Kyse ei sitten ole mistä tahansa editorista... mutta rasteriaikaa kuulemma vie sekin. Polly Tracker vie 100%, mutta tämä vain 95%.  :-X
#25
Samplet ei onnistu, stereo kylläkin. Sample-sidien teosta ei oo mitään kokemusta nepalla (paitsi joskus kultaisina aikoina tuli rockmonitoria testailtua). Sen tiedän että vie tuhottomasti muistia ja tehoa, oli se sitten volyymimetodilla (4bit) tai pulse-tyylillä. Eikä tuo samplejen äänenlaatu ole aina sen väärti, ainoastaan jossain introssa tai highscoressa voi käyttää (poislukien demo nimeltään Vicious Sid, jossa visuaaliset efektit on kyllä karsittu minimiin). Ja siinäkin tuhlaantuu melkosesti aikaa samplejen lataamiseen (ellei käytä levyturboa tai easyflashiä)? Stereokin on vähän niin ja näin - onko toinen sid varmasti osoitteessa $d420 (vissiin yleisin osoite?) vai jossain muualla? Mutta onnistuu ja on kokeilemisen arvonen idea.

Itse tulee käytettyä pelkästään goattrackeriä (josta on stereoversio olemassa). Sen player-rutiini tukee (init (A) 0, play +3, fx play (A,X,Y) +6) efektejä myös stereo sideissä. Efektit tuupataan suoraan muistiin ja osoitetaan A,Y,X rekkareilla (alatavu,ylätavu,kanava) ja efektit annetaan ADSR+aaltomuoto-nuottijonona (hyvin simppeli). Vieläkään en oo saanu 1x nopeuksisia kappaleita yli $12 rasteria, eli hyvin vähän rasteriaikaa vie tuo GT:n soittorutiini.

EDIT: On tuossa tietysti vakavampikin vaihtoehto 4-raitaisaseks alkuruuduks ja highscoreen (kunhan vain latausrutiini on nopea, tai easyflash-tuotos), jos tekis musiikin näihin pollytrackerillä. PT:n MODit saa SID-muotoon ja siitä eteenpäin tietysti koodiin itseensä. Lopputulos vaan on todella muistia kuluttava, levytilaa menee yhdeltä kappaleelta 70:stä blokista ihan 200:n asti jos haluaa jotain kuunneltavan arvostakin...  ;) plus sitte lisägrafiikkaa, koodia yms. ja tottahan toki rasteriaikaa menee tolkuttomasti.

EDIT2: siis Polly Trackerhän on täysin sample-pohjainen musasofta nepalle...   ::)
#26
LainaaOnneksi sentään Ultimateihin on työn alla toimiva EF-tuki joka laajentaa käyttäjäkuntaa jo melkoisessa määrin.

Ja tuo on rankassa beta-testauksessa tällä hetkellä!  ;D
#27
Minkäslaiset musat ja efektit meinasit? Voisin ottaa haasteen jossain vaiheessa vastaan...?
#28
Kannattaa myös kokeilla seuraavalta saitilta ostoa tuosta 8580: http://tinchens-online-shop.com/shop/product_info.php?info=p2473_MOS-CSG-SID-8580-R5-Soundchip-for-Commodore-64-C.html&XTCsid=f2bbad8e550da57de417c9f43e8d2404

ja jos löydät jostain myynti-ilmotuksen 6582, niin tosiaan sama piiri... eli käy heittämällä tilalle
#29
6581 tosiaan toimii 12V ja 8580 9V...

tuolla jotain keskustelua aiheesta-> http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=35831&sid=79e5007d8d29067e99b5e3d8a62f0d46

josta löytyy seuraavat linkit:
http://www.zimmers.net/anonftp/pub/cbm/schematics/computers/c64/250469-rev.A-right.gif
http://ist.uwaterloo.ca/~schepers/MJK/sid.html

Mitä paremmuuteen tulee... kovin subjektiivista, koska osa sid-musiikista on tehty 6581:lle ja osa 8580:lle! Molemmat käyttää samoja suotimia mutta erilailla. 6581:sen suotimissa on tanakampi cutoff ja suodinvaihdot tuottaa napsahduksen. Myös ero R2-R4 6581:sten välillä on joskus iso. Mitä aaltomuotoihin tulee, yhdistelmät on parempia 6581:llä ja jotkin eivät edes toimi kunnolla 8580:llä (sama pätee digipuolella). 8580 (tunnetaan myös nimellä R5 tai 6582, joka on käytännössä sama piiri) taas on tasalaatusempi (hyvin pieniä eroja eri vuosimallien välillä) ja "hifimpi".  8)

http://youtu.be/h4mRZumVvyA  ::) ::) ;D

Itse olen todennut että jotkut biisit joutuu tekemään 8580:llä ja jotkut 6581, eli molempi parempi!
#30
Teflonöljyä saa spray-tölkissä (muista ravistaa), sitä voi ruikkia topsypuikkoon ja sivellä joihinkin niihin kohtiin missä kelkan johteet on.. tai sitte lineaarimoottori/mekaniikka on sökö... (se mikä sitä kelkkaa liikuttaa) en tunne 1571:sen maailmaa ja 1541:senkin avaamisesta on jo 20 vuotta. MUTTA oisko tästä apua? -> http://personalpages.tds.net/~rcarlsen/cbm/1571diag.txt