Lainaus käyttäjältä: Drewan - maaliskuu 03, 2014, 01:06
Alkuperäisessä kuusnelosen ja C64C mallin välillä oli tiettyjä toiminnallisia eroja. Esimerkiksi sellainen Datasoftin peli 221B Baker St. peli. C64C mallissa grafiikka sekosi totaalisesti jonkun ajan päästä mitä taasen ei tapahtunut alkuperäisen C64 version kanssa. Tai sitten jotkut POKEilivat tai SYSsäilivät tiettyihin paikkoihin jolloin C-malli saattoi jumahtaa mitä ei tapahtunut alkuperäisen kanssa.
Niin itselläni on alkuperäinen C64 (rev. B) ja kaksi C64C mallia joissa toisessa on skandit.
Sen verran tuosta C64C skandiversiosta, että 90-luvun alussa tilasin Tietotarvike Oystä C64C mallin. Tässä ei ollunna skandeja. Joten laitoin C64C takaisin Tietotarvikkeelle, että jälkiasentavat kuusneloseen skandit. Tämän homman oli tehnyt Tietotarvikkeen tytäryhtiö(?) Miclay. Kun sitten sain takaisin kuusnelosen takaisin (ja maksoi 300 markkaa). Ja kun aloin testaamaan tätä skandiversiota niin huomasin, että @ merkin takaa en saanut grafiikkamerkkejä kun painoi SHIFT + @ tai C= + @.
Niin mitään ei tapahtunut. Soittelin sitten Miclaylle niin väittivät, että ei niistä pidä tulla mitään grafiikkamerkkejä. Vaikka pitäisi todellisuudessa tulla. Väittelin puhelimessa jonkun aikaa tämän korjaajan kanssa, että kalliisti maksoi kun jossain ROM piirissä on bugi ja että haluan takaisin ne ALKUPERÄISET piirit kun kerran niistäkin olen maksanut. Niin tämä Miclay yrityksen idiootti alkoi urputtaa, että ei niitä takaisin lähetetä ja ne on nyt heidän omaisuutta. Ja tämä taukki löi luuriin korvaan.
Joten asia sitten siihen. Kun vain tietäisi, että missä on se varsinainen vika ja että onko kyseessä yleensäkään viallisesta ROM piiristä. Ainakin se piiri mikä oli vaihdettu on EPROM piiri.
Noh, tässä jokunen vuosi sitten kaivoin naftasta tämän skandiversion ja tein pienen ohjelmallisen patchin joka korjaa tuon grafiikkamerkki vian eli @ merkin takaa saapi nuo grafiikkamerkit.