Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - rams

#61
Tänks!

Tongin myös ympärilleni ja ne paperit menee myös nimellä "taulukointilomake" (?).

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/33710/csvnd/Elfen-taulukointilomake-240mm-x-12-1-osainen-70-g#

Täytynee laittaa tilaukseen.
#62
Moro,

Satuin hommaamaan kuusnepalle Commodoren matriisitulostimen ja nyt täytyisi saada sitä reikäreunaista ketjuarkkia jostain. Oisiko kenelläkään vinkkejä, mistä sitä voisi ostaa?
#63
Huuto.netissä on 5.25 lerppuja aika paljon myynnissä. Myös Gentle Eyllä on jotain käytettyjä tarjolla ja pyynnöstä hän tilaa myös uusia.

#64
Pelit ja pelaaminen / Vs: Stunt Car Racer - kisa
marraskuu 03, 2011, 22:51
Pakkohan sitä oli nostaa nepa pöydälle ja kokeilla taitojaan. Pienen räpistelyn tuloksena Little Rampissa vähän alle 47 eli parannettavaa vielä on..

On se hieno peli kuusnepallakin. Itse pelasin tätä enemmän Amigalla. 
#65
Lainaus käyttäjältä: Slimex - lokakuu 25, 2011, 17:24
Sain tänään sen "editorin" ;D - 2-kanavainen chipmusa ja 4-kanavainen samplemusa (=6 kanavaa!). Käytännössä filtterin voi laajentaa tuohon "mod"-puoleen. Eli kyseessä on sama tekniikka kuin http://noname.c64.org/csdb/release/?id=72678(Vicious SID -demo)

http://youtu.be/Y6mXLxUZvzg

Huh! Rankaa kamaa.
#66
Joo, alkuperäinenhän oli ilmeisesti 128 kb:n kokoinen... Hienoa seurata tekijän blogia konversion kehityksestä. Ko. blogista löytyy myös linkki alkuperäisen Prince of Persian kehittäjän blogiin, missä hän on julkaissut päiväkirjansa pelin kehityksen ajoilta. Mielenkiintoista stuffia.
#67
Joo, näyttää ainakin pirullisen upealta. Täytynee kokeilla hetimiten.
#68
Niin ja näyttää siltä, että emulaattorin käyttö vaatii sen %t lipun käyttöä, eli tällä hetkellä se yrittää käynnistää %t:n kuvaavan ohjelman ("x64 /tmp/testi1.prg" jne.). Täytynee jatkossa lisätä tuolle emulaattorille oma parametrikenttä.
#69
No niin. Testaillaan vähän, eli liitteenä on Qt 4.7.3:lla käännetty plugi 32-bittiselle Linuxille. Meikäläisellä homma ainakin toimii niin, että otan viimeisimmän kehitysversion JuffEd:sta, käänään ja asennan sen (Qt 4.7.3:lla). Tämän jälkeen kopioin liitteenä olevassa paketissa olevan libjuffplugin.so:n kotihakemistoni .config/juff/plugins hakemistoon ja käynnistän JuffEd:n. Jos homma meni oikein, pitäisi valikoissa olla uusi C64 valikko kuin myös asetuksissa oma sivu C64 pluginille.

Tämä plugini on vain kääre muille ohjelmille eli tässä ei ole mitään oikeaa toiminnallisuutta. Eli jos sinulla on vaikka asennettuna Vice niin voit käyttää basicin tokenisoijana petcat ohjelmaa ja emulaattorina x64 ohjelmaa. Assemblerina olen testannut dasmia hyvällä onnella.

Parametreista. Asetuksissa tunnistetaan kolme eri "villiä korttia":

%s on lähdekoodin tiedoston nimi.
%d on työskentelyhakemiston nimi (work dir)
%t on "autogeneroitu" kohdetiedoston nimi, jossa on yhdistettynä työhakemisto ja lähdekoodin tiedoston nimi (pääte korvattu .prg:llä). Eli jos työhakemisto on /tmp ja lähdekoodi on testi1.bas, on %t /tmp/testi1.prg.

Eli esim. petcatilla toimii parametrit: -w2 -o %t -- %s
Ja Dasm:lla: %s -o%t


Huomautettakoon vielä, että koko homma on tehty vasemmalla kädellä, luultavasti pienessä hiprakassa ja omaan käyttöön eli "se toimii minulla ihan riittävän hyvin". Tällä hetkellä plugin ei liiemmin tarkkaile esim. ajettavilta ohjelmilta tulevia virheilmoituksia. Eli jos päädyt C64:n starttiruutuun ilman mitään äksöniä, niin vika on tod. näk joko ohjelmassasi tai apuohjelman komentoriviparametreissa. Juffedin tulosteesta voi etsiä esim. dasm:n virheviestejä.

Koitan tässä lähipäivinä pähkäillä kuinka tämän saisi toimimaan windowsin puolella. Ja jos joku haluaa, niin voin laittaa koodin jakoon (kaikki 230 riviä...).

#70
Sori kun oon taas jättänyt hommat tekemättä. Menin tuossa aloittamaan *taas* UFO: Enemy Unknown pelaamisen ja siihen ne muut hommat sitten jäi. :| Ryhdistäydyn asap.
#71
Joo tää jäi vähän "omaan käyttöön" asteelle. Voisin siivota sen ja laittaa vaikka tänne foorumille loppuviikosta. Pystyn laittamaan ainakin lähdekoodin ja 32 bittisen linux version. Windows version pystyn laittamaan pienellä viiveellä, kun sitä en ole siellä testannut. Homma menee siten, että plugari kopioidaan tiettyyn hakemistoon, mistä JuffEd sen sitten löytää ja ottaa käyttöön.
#72
Joo taisi niissä olla kiihtyvyysanturiohjaus, mutta ei sekään ihan maailman huipuin ole. Nyttemminhän on kai alettu tekemään erillisiä (mini) ohajimia, jotka saa napsautettua puhelimen ympärille. Sellainen voisi olla ihan passeli.

Niin juu ja ilmeisesti jotkut BlueTooth-ohjaimetkin saattaa toimia.
#73
Mulla on Frodo Androidissa. Viceäkin kokeilin, kun se nyt sattuu olemaan pirun hyvä työpöytäympäristössä, mutta Frodo on puhelimessa vähän käytettävämpi. Vielä käytettävämpi on MobileC64, mutta se ei ole niin yhteensopiva kuin Vice tai Frodo (lue: ei siis läheskään kaikki pelit lataudu). Itse olen pelit ottanut pöytäkoneelle, purkanut ja sitten kopioinut d64 tiedostot puhelimen SD-kortille, mistä ne voi sitten ladata.

Jonkin verran olen pelannut. Virtuaalikontrollien opettelu ottaa oman aikansa, ja ainakin minä olen vielä ihan käsi niiden kanssa. Tästä syystä pelailenkin rauhallisempaa settiä puhelimella, kuten Roadwar Europe.
#74
Nyt toimii assemblerikin.. tai no ainakin dasm.

Liitännäinen on periaatteessa vain hyvin kevyt kääre olemassa olevien ohjelmien päällä. Asetuksista voi säätää, mitä Basic tokenisoijaa ja assembleria käyttää ja millä optioilla. Tällä hetkellä ainakin toimii petcat Basicin puolella, dasm assemblerina ja vice emulaattorina.  Voin laittaa lähdekoodit jakoon, kunhan olen vähän siistynyt tuota asetusten UI:ta.
#75
Bitin Nypläys / C64 plugi JuffEd editoriin
elokuu 04, 2011, 18:19
Aloitin tekemään liitännäistä JuffEd editoriin, minkä avulla voi suoraan editorista kääntää ja testata koodia emulaattorissa. Tällä hetkellä on basic puoli kunnossa ja assembler valmistunee heti kun saan tunnin aikaa sen säätämiseen. Ohessa hieno kuva.