Uutiset:

Genetic PET BBS Powered by Commodore 64
g-pet.tunk.org port:1025

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - virgo

#931
hienoa että koneet toimii ;)

itsellä on tuo ohjelmointi ollut hidasta mutta onneksi eilen pääsin koko päiväksi C64 kimppuun
ja siitä tuloksena buustattu Char Editori versio 2.0 täällä foorumilla jaossa

#932
Bitin Nypläys / Vs: apu ohjelmia...
marraskuu 08, 2012, 03:43
Tässä nyt reilummin uudistettu versio 2.0
lisäykset konekielinen LOAD / SAVE toiminnon eli huomattavasti nopeampi
samoin hakemiston saa esiin ilman että tekeminen häiriintyy tai kone sekoaa
plus muuta  mitä en enään muista...
#933
Toinen Turbo Chameleon saapunut talouteen ;-)
ahh...
#934
Oikeesti ihmiset !!!!

tämä foorumi on kohta hiljaisempi kuin hautuu maaa ??

onko porukoilla commot kuolleet syliin vai mikä vaivaa !!?!?!!
#935
se on tulossa nyt viikonloppuna !!!

meikäläinen siellä ainakin Turbo Chameleonin kanssa
saattaa mukana olla muutama Amigakin !
#936

sinne menossa onko muita ?

Lauantaina 10.11.2012

Kansallinen pelipäivä juhlii pelaamisen monimuotoisuutta ja tuo uudet pelaamisen muodot perinteisen pelien rinnalle samanarvoisina. Pelipäivä antaa pelialan toimijoille mahdollisuuden esitellä omaa toimintaansa ja kokoaa kaikki peleistä kiinnostuneet eri sukupolvien edustajat kirjastoihin, kouluihin ja nuorisotaloille pelaamaan yhdessä.
#937
Bitin Nypläys / Vs: peli projekti Block Hole
lokakuu 20, 2012, 12:47
:update:
Vieritys rutiin muutettu toimimaan ilman $D011 vieritys rekisteriä.
muokattu grafiikkaa uuden systeemin mukaiseksi
piirretty numero ja kirjain kartat uudelleen
lisätty pistelaskuri karsittu ylimääräisiä ohjelma pätkiä 

#938
tiedän tuntee sama täällä mikään ei tunnu etenevän
peliprojektikin hautautuu jatkuvasti kaiken muun alle :(
ja sitä haluisin jatkaa joka päivä...
#939
piirtoheitin videotykki ugh. kuulostaa tosi pahalta
tosin itsekin tuollaista silloin joskus harkitsin ostavani mutta onneksi järki voitti
Nykyisellään kaksi Sony CRT tykkiä hoitaa hommaan 1000x paremmin
vielä kun olisi aikaa viritellä ne toimimaan... muutto kuorman jäljiltä pienempi jo katossa
mutta johdotus kesken valkokangaskin jo viritetty.
isompi odottaa paikkaa minne sen mahtuisi virittämään myyntikin on ollut mielessä...
#940
toivotaan niin !!

pitäisi rutistaa tuo omakin valmiiksi Argh !
#941
kaippa munkin pitää rustata jonkin näköinen raportti mitä tuli nähtyä ja koettua...

Yleensä Saku tapahtuma minulle on pohjimiltaan Boogin Avustus keikka xD
eli lähden mukaan kuskiksi ja pitämään kauppaa pystyssä että pää jehu pääsee huilimaankin joskus
matka Ouluun lähti jälleen kerran 5am kuten ennen vanhaan samoin pieni myöhästyminen
lähdöstä ihan normaali juttu kun ei malta edellisenä iltana mennä ajoissa nukkumaan vaan
valvoo 3am ja pakottaa itsensä sitten nukkumaan edes sen pari tuntia ennen lähtöä

no muuten hyvin suuniteltu paitsi että herää siihen kun puhelin soittaa jo toista torkkua
ja väli on 30min eli pitäisi mennä jo mutta pakkaus aivan liian kesken eli aamiaista napaan
sen jälkeen hillitön auton pakkaus nollasta....
20 minuutin jälkeen  kuumeista pohdintaa mitä vielä ja mitä unohtui...
lopulta ainoa kohtalokas unohdus oli Kawai kiipparin unohdus
laitteen poweri kyllä tuli pakattua...

no onneksi Boogilla ei ollut onnistunut herätys yhtään paremmin joten
lähettämäni "Olen myöhässä jo kättelyssä" Textari hoitaa herätyksen
tosin vanhana konkarina hän on jo suorittanut perusteelisemman pakkaus
rupeaman ja on siltä osin paljon valmiimmassa asemissa kuin minä

lopulta päästiin pakkaamaan lisää tavaraa autoon ja samalla huomasin että
hmm.. missä kaikki muut ovat ?
no kävi selväksi että pari lisäkyytiläistä ovat peruneet matkan
joten lähdimme kahdestaa kohti Oulua kuten niin monesti ennenkin
matka sujui näppärästi sinivuokkojen kiilusilmiä varoen
joista Navikaattorini näppärästi "Ammumalla" varoitti noin 300m ennen
kaiken moiset piippaukset kun menevät ohituskaistaa kallon lävitse
sytyttämättä ainoatakaan lappua luupallon sisällä

paikalle saavuttiin mukavasti noin 30min aikataulusta myöhässä eli 12.30
tilaisuushan alkoin 13:00 joten ehdimme sopivasti purkaa kamat pöydille
ja huokaisten alkaa seurailemaan mitä muuta paikanpäällä tapahtu
itse asiassa pakko kai sanoa että minulta tilaisuus meni melkolailla ohitse
koska pyörin tiskin ympärillä jatkuvasti ja esittelin
omaa Tubla SID buustattua C64 milloin Chameleonille ja MSSIAH kortilla höystettynä
onneksi Boogie oli noukkinut mukaan MIDI kiipparin ja oikean MIDI kaapelin
millä MSSIAH kortin sai kytkettyä suoraan kiipprin kiinni
ja pystyi soittellemaan sieltä suoraan SID piirin sulosointuja
mikä oli melkoisen mielenkiintoista koska harvemmin tulee kuultua
SID piiri aivan erilaisella nyansilla kun siihen on kytketty
oikea koskettimisto mikä tunnistaa painallusten voimakkuudet tms
toisin sanoen ääneen tuli aivan toisenlaista elävyyttä
eli alkoi taas himoittaa MIDI viritys omaankin koneeseen
ongelma vain on ollut tähän asti siinä etten ole vehkeitä saanut
toimimaan yhdessä mutta eiköhän se vielä onnistu...

Turbo Chameleonia esiteltiin sitten senkin edestä
milloin StunCar Racerilla, C128 ver ELITEllä, TAUCETI, MOONFALL, Mercenary...

vaikkei kovin vakavasti oltu ehdotettu peli kisaa C64 sellainenkin saatiin
aikaiseksi järjestäjätahon avustuksella
Pelit oli hyvä aloittaa suomalaisella läpimurto pelillä
SANXION peliä sai kokeilla noin tunnin ennen itse kisaa
itsekin pääsin reenaamaan muutaman kerran
mikä ei auttanut yhtään koska kisan voittajat olivat aivan toisella
tasolla mihin itse olen ikinä edes päässyt xD
Toinen olikin sitten hieman Tosikompi kisa
kutsen SAKUssa aina yksi peli on varma valinta StuntCar Racer
vaikkei C64 versiossa olekkaan kahden pelaajan yhtä aikaista mahdollisuutta
pelaamiseen kisa oli kiihkeä varsinkin Chameleonin avustaessa vaudissa
vaikeustason lisäämiseksi se oli asetettu 2Mhz tilaan jolloin
pelaaminen on todella sujuvaa mutta ei ylivoimaisen vaikeaa
tosin ohjaus on todella herkkä mikä koituikin monen kompastukseksi
itseni mukaanlukien
kisa oli yksinkertaisesti ajaa pohja aika radalle joksi valitsimme
Rollercouster näin jälkeenpäin on vaikea muistella tulos tilastoa
saattaa tuo löytyä SAKUn sivuilta mutta epäilen koska kisat eivät olleet
"virallisella" listalla xD

itseäni jäin suunnattomasti jälkeen päin harmittamaan etten huomannut
toista oikealla raudalla (cpu 65816) Turbotettua C64 joka lymyili jossakin nurkassa hoksin sen vasta valokuvista :(
sitä olisin kyllä milelläni tutkinut hieman lähemmin
mutta ehkä ensikerralla
samoin jäin näkemättä 1581 korputin Argh...

Amigahan Sakussa on se juttu mutta enenevissä määrin
C64 on luikerrellut mukaan onhan se Commodore
HW taidetaan jo nykyisellään rakentaa enemmän C64 kuin Amigalle
ehkä Amigan vuorokin tulee muutaman vuoden päästä hienoisen lisälaite hiipumisen jälkeen juhlavuotta tässä juhlitaan

tilaisuus valui käsistä kuten aina ennenkin aikaa vain on liian vähän
vaikka siihen varattaisiin koko päivä
juttua riittäisi porukalla varmasti kokonaisen viikonlopun kokoiselle
tapahtumalle

suunitelmista poiketen päätimmekin ajaa samoilla silmillä
takaisin manseen vaikka päivä olikin ollut jo melkoisen pitkä
mikä osotautuikin jälleen huonoksi ratkaisuksi
Rattiin nukahtaminen ei ole koskaan kivaa mutta onneksi selvisimme
takaisin ehjin-nahoin

mutta seuraavaa tapahtumaa odotellessa PORI 10.11.2012
Sekaisin peleistä taisi olla tapahtuman nimi sillä taas lisää
retroa pelaamista o7
#942
kylläpä on juttut kesänjäljiltä vaisuja Jarskimo se vaan jakaa rustata videoitaan xD

ilman niitä olisikin ollut foorumi melkoisen kuollut :/
jos nyt hieman piristyttäisiin ja sytyteltäisiin keskustelua
ettei mykisty koko foorumi ?
#943
Bitin Nypläys / yksi monista peli aihioista
lokakuu 07, 2012, 05:23
pitkään on tämäkin projekti himoittanut jatkaa mutta vielä ei ole siihen tarjoutunut aikaa
coodikin on sen verran sivistyneempää että menee hetki että saa tuon sisäistettyä
mutta laitetaan teidänkin kiusaksi hyvä aihio mistä olisi voinut tulla joskus peli
nyt ei enään ole kiirettä jos vaikka valmistuisikin joskus xD

olen 100% varma että minulla oli tästä vielä kehityneempikin versio missä pystyi ampumaan
kuin Datastormissa konsanaan kun vain löytäisiin sen jostain...

ohjelma käynnistyy
Load "main*",8,1
ready.
sys4096*4

#944
Commodore 64 / Vs: C64HDD
lokakuu 07, 2012, 01:28
ilmais versio toimii hyvin vain DOS pohjasissa PC koneissa
koska Windows puuttuu liikaa väylä liikenteeseen uudemmissa on jotain HardWare mulkkauksia jotka myös
sattaa estää koko homman mutta ongelma taisi koskea enemmänkin X1541 kaapelia siitä on olemassa
yhteen sopivampiakin versioitakin ainakin 4 erilaista
64HDD ohjelmasta on olemassa osto versiokin joka toimi paremmin ja emuloi JiffyDOS levy Rom turboa

on olemassa myös 1541 PC softa emulaatoreita jotka toimivat turbojen kanssa paremmin yhteen
itse en ole kokeillut moisia koska tuo 70Mhz Pentium ei ihan siihen riitä tarvitaan vähintään 200Mhz kone
mutta 64HDD softaa se pyörittää hienosti jopa 486 koneella homma toimii
samalla kannattaa asentaa myös StarCommander jolla pääsee ronkkimaan D64,D71,D81 imageja suoraan
64HDD osaa myös suoraan käyttää kaikkia imageja 
plankolla koneella tosin alkaa hieman hiileemään hakemistoissa suhaaminen
Load"$pelit",8 (eteenpäin)
Load"$..",8 (taaksepäin)

ActionReplay on ehdoton palikka tuohon koska siinä on OFF komento
joka ei kuitenkaan poista Funktio nappien pika komentoja
mutta Turbot se kytkee pois käytöstä jotka siis eivät ole yhteen sopivia
StarCommanderissa on omat 2 eri nopuksista levyturboa joten levy imagen siirto
koneelle sujuu vauhdikkaasti tietenkin myös se normaali etanavauhti

64HDD tukee levyasema numeroita 8,9,10,11,12,13,14,15
ja ne voidaan ennako asettaa osoittamaan jotain tiettyä hakemistoa tai levy imagea
esim. minulla levy 15 on osotettu TurboAssempler levylle suoraan
kun tarvitse käynnistää assemplerin kirjoitan vain
load"*",15
eikä tarvitse vaihtaa levyjä normaaleissa levy numeroissa 8,9,10,11

levy imageja voi valmiiksi asettaa niin että Space panalluksella saa imagen vaihdettua
kannattaa lukea manuaalit ensin
http://www.64hdd.com/index_en.html
64HDD in action


#945
Normaalia on
alkuperäiset nauhat on jaettu moneen osaa (erimuistialueet)
lataus aikojen nopeuttamiseksi eli ei ladata turhia tyhjiä välejä

normaali kasettiaseman tiedosto koostuu kahdesta osasta
ensin on se pitkä tasainen vinkuna jolla haetaan synkkaa
tämä ensimmäinen pitkä sisältää tiedoston nimen
sen jälkeen on tauko
ja lataus jatkuu itse ohjelmalla jolla on hieman lyhyempi vinkuna (tunniste)
hieman tämän jälkeen saattaa tulla taas tauko jonka aikana käynnistetään
kassu turbo ja ääni muuttuu räyhäkkäämmäksi