Uutiset:

Genetic PET BBS Powered by Commodore 64
g-pet.tunk.org port:1025

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - virgo

#976
kun tuli nyt puhetta joikkien virittelystä niin oiva konsti nappuloiden lisäilyyn on potikka portti
sopivilla vastus väleillä saa aikaiseksi vähintää 6 eri nappia ja potikka pinnejähän on 2
ja nekin voi vielä jakaa kahden joikkariportin kesken eli 6*4=24 nappia plys 2 firee ja suunnat 2*4

cd32 ohjaimessa tuota konstian on käytetty lisäämään ohjaimeen muutama lisä nupula
#977
pidetäämpäs topikkia ylhäällä enään muutamia viikkoja jäljellä

minkä laista rompetta porukka on paikalle tuomassa ?
jonkin moinen kirpis myynti tiskikin on mahdollinen jos haluaa
tavarasta eroon !!

ajattelin itse tuoda Atari Lynx koneen tubla sid c64 ja turbo chameleon vehkeet
ja jos kiinnostusta ilmeneen niin muutama erikoisuuskin CBM 220 ja 700 toimisto koneet
valitettavasti koneissa ei ole näppiksiä joten niistä ei ole kuin pällisteltäväksi
#978
Bitin Nypläys / Vs: peli projekti Block Hole
kesäkuu 09, 2012, 21:43
nyt on taas ollut aikaa hieman harrastaa ja ajattelin samalla pistää uuden demon
missä mennään olkaa hyvät
raakilehan se vielä on mutta kyllä se sieltä vielä tulee uskokaan pois
musiikkeja en vielä laittanut mukaan koska en ole ratkaissut stereo sid ongelmaa
joka sekoittaa musiikin tai kaataa koneen ellei koneessa ole oikeassa osoitteessa sid piiriä
vicessä tämä on helppo ratkaista no ehkä ensikerralla sitten

edit:
ai niin käynnistys
load"main",8,1
sys4096
#979
Pelit ja pelaaminen / Vs: MoonFall
kesäkuu 03, 2012, 18:05
Tässä vielä ohjeet jos menee sormi suuhun.

pelihän starttaa ko painaa alkuruudussa Fire

levyllä myös peli tausta tarina ;)

sen verran lisään ohjeisiin että Returnin painaminen muuttaa näytön Taistelu asetuksiin
eli kaikki ylimääräinen pois ja pelkästään tärkeät jutut näkyy kuten esim. viholliset
taistelumoodissa on siis jouheammat kontrollit ja ruudun päivitys on huomattavasti nopeampaa
#980
Pelit ja pelaaminen / MoonFall
kesäkuu 03, 2012, 16:47
Kenelle on tuttu tämä peli ?

ellet ole vielä sitä pelannut ja tykkäät seikkailu peleistä kuten
Mercenary I,II
tässä on samaa tunnelmaa jos kesällä ei ole muuta tekemistä niin mikäpä sen hienompaa
kuin porukalla pelata tämä peli lävitse ja kertoa mitä kaikkea siellä on saanut kokea
yksin nämä pelit ovat ihan jees mutta jos jää jumiin on keinot vähissä
mutta purukalla pelaamisessa on se hyvä puoli että joku voi keksiä miten tuosta
plokki kohdasta pääsee lävitse

historiaa
peli jäi jukan viimeiseksi peliksi koska hänen sairautensa yltyi niin pahaksi että lääkärit kielsivät häneltä kaiken laisen koodaamisen ;(
Amiga versiokin oli tulossa mutta siitä tehtiin täysin susi versio jakelijan toimesta
joidenkin tietojen mukaa jukka ei saanut tästä pelistä kuin joitakin pieniä ennakko maksuja
kunnes Hewson meni konkursiin tai ajettiin konkurssin kuka tietäisi mikä oli lopullinen syy
no joka tapauksessa peli julkaisi lopulta sama firma mutta eri nimellä ja näin rojaltit ym. maksut
jäivät niille teilleen tästä on lisää guugelista
MB arvostelussakin oli jotain mainintaa tästä
Zzap64 lehdessä pisteitä tuli 84
netti foorumeita selaillessani tästä on ollut paljon puhetta ja porukka on ehdottanut oikeammaksi 94 pistettä
no jokainen arvostelee pelin omilla standardeillaan joten mukavaa pelielämystä

ps. pelissä oli ainakin 10 erillistä tehtävää ja yksi isompi eli ostaa kuun kaikki kaupungit
Barista saa hyviä myyntipaikkojen infoja kunhan ensin ottaa muutaman tuopposen
liian monesta menee navikointi kyvyt
huhutaan myös että kuulla olisi ihmisten kansoittamiakin salaisia kaupunkeja...
huijaamalla rahamäärät ei peliä pysty pelaamaan lävitse viimeinen tehtävä
ei onnistu jos on rikastunut liian hätäisesti mistä tämän tiedän no koska itse olen
tuon testannut joten pelin loppu on jäänyt näkemättä vaikka olen kaikki tehtävät suorittanut
kaupungit ostanut xD

MOONFALL
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=57760
#981
on drllainen olemassa taisi olls jopa MB lrhfrddä listaus


edit:
jaaha olisikohan aika viritellä joku muukin kone toimimaan kuin tämä miniläpyskä...
#982
testaiin samalla tyylillä eri muisti osoitteita

ainoa missä muistin osoitukset hidastuvat ovat IO piiristö
eli Cia ja SID jostain hämärästä syystä ruudun värimuistin käsittely on hurjan nopeaa turbomoodeissa

simppeli

loop lda $1000,x
        sta $1000,x
        dex
        bne loop

testi eri muisti osoitteile antoi noin 3-4 kertaa hitaamman haun cia ja Sid piirin alueille veikkaan että sama
koskee kaikkia piiristöjä ja rommeja
vapaat muisti osoitukset ovat nopeimpia
#983
UUsin testi antaa hieman paremman kuvan kuinka paljon tehoja tuossa on

yksin kertainen ohjelma testaa vain prosessorin ja muistin nopeuden
eikä Vic rekistereitä räpälätä kuin tarpeen mukaan

ohjelma
   
   inc $d020
   ldx #$0e
   ldy #$00
de dey
      bne de
      inc $d020
      dex
      bne de
      stx $d020
 
ohjelman alku tahdistetaan rasteri linjaan
X rekisterin arvoa nostetaan kunnes ohjelma alkaa vilkuttaa ruutua
kun ei ehdi tuon luupin jälkeen takaisin ajoissa tuo #$0e = 14 normi kone ehtii vielä suorittamaan tuon loopi
$0f ei enään ehdi ja ruutu alkaa vilkkumaan
raakasti voidaan sanoa että jokainen Mhz hypyn jälkeen x pystyi nortamaan 15 =$0f portaalla
eli 6 Mhz kohdalla X arvo on noin $6A = 106 joka on suurin rajoitettu nopeus
mutta kun laitamme arvon rajoittamattomaksi X rekisteriin saakin laittaa kunnolla lisää eli $EE = 238

mitä tämä tarkoittaa nopeasti laskien 14Mhz ?!!??
pitänee vielä tehdä jokin Exel pylväikkö tuosta ;)
se tarkoittaa myöskin sitä että Y rekisteri kierrätetään ympäri 0-255 hieman yli yhdessä rasteri linjassa
tarkalleen ottaen 63+17 =80  1Mhz kellojaksossa.
looppi vie joka kierroksella 5 kellojaksoa 5*256 =1280 kellojaksoa normaaliin 80 jaksoon
eli ruutio on hämmentävän paljon

Edit: lisäsin kuvan ala laita Mhz 7 rajoittamaton
#984
Commodore 64 / Vs: SuperCPU
toukokuu 11, 2012, 14:25
olisi makeeta jos voisit tuoda tuon näytille heinäkuun tapahtumaan
pääsisi ihan livenä tuijimaan millanen värkki tuo on ja oninaisuuksia pääsisi myös hutkimaan
#985
vihdoin oli aikaa hieman tuijia noita manuaalejakin xD

mistä selvisi sellainenkin juttu että moduli kätkee itseasiassa enemmän kuin
speksit lupaavat !!!
ensimmäinen yllätys oli että controlli bittiä mälväämällä pystyy vaihtamaan emuloitujen SID
piirien tilaa 6580 ja 6581 välillä whoo...

REU on identtinen muiden lisämuisti korttien kanssa eli muistin siirto 16Mg avaruudesta
on toteutettu DMA siirtona eli todella nopeasti mikä meinaa prosessorille
hyvin pitkää BadLine halttia

mutta uusista ominaisuuksista suurin yllätys oli Chameleonin sisäinen grafiikka moottori
mikä mahdollistaa monikerros grafiikan ja jonkin sortin sprite/bobi moottorin
jopa kokonaisen krafiikkakuvan siirtämisen smuutilla scrollauksella !??!?!
ikkunoinni ja mitä vielä eli tulevaisuuden pelintekijöille aivan uutta rautaa tätä en odottanut

toinen mikä pisti silmään oli turbon toiminta
aikaisemmin tekemäni yksinkertaiset testit eivät olleetkan paikansa pitäviä
kuten tuossa musa testissä haivaitsin turbon teho oli paljon suurempi kuin odotin
edellien testihän oli vain värirekisterin ruuvaamista
mutta kun asiaa hieman mietti ja katseli dokumentteja asiahan oli täysin selvä
Turbo prossa ei pysty hyödyntämään täyttä tehoaan koko ajan kuten Amigassa
ainoastaan Fast muistissa prossa saa lentää niin nopeaan kuin haluaa mitänyt muistin
hitaus hieman jarruttaa...

sama C64 CIA,VIC,SID rekistereiden käytön ajaksi prosessorin on hidastettava vauhtiaan
että ne pysyisivät mukana tilannetta voi verrata wait state eli tyhjäkäyntinä ohjelman sisällä
jos operaatioita muokataan vain muistin sisällä prosessori pystyy täyteen tehoon
siksi musa testi antoi niin erilaisen tuloksen kuin aikaisempi testi jossa käsiteltiin vain
VIC-II rekistereitä

ja mikä parasta controlli rekistereitä pystyy normaalin C64 ohjelman sisällä muuttelemaan xD
samoin pystyy tunnistamaan tilat missä Chameleon on (docing,c64,nativi) ja onko sitä ollenkaan
#986
Peliesittelyt ja arvostelut / Vs: GameDatabase
toukokuu 08, 2012, 11:50
tässä yksi...

http://www.mobygames.com/

mutta esimerkiksi Rob hubbardin tuotokset eivät tuolta suoraan näy vaan pitää seurata linkkejä
joiden kautta ehkä löytyy no Rob in tapauksessa on todennäköistä että tälläinen linkki löytyy
mutta hieman nimettömimpien kanssa voi tulla ongelma :(
#987
Peliesittelyt ja arvostelut / GameDatabase
toukokuu 08, 2012, 11:42

tuli tuossa mieleen onko olemassa peleistä samanlaista haku palvelua kuin tuo
MovieDatabase ?

tuli vain mieleen että olisi kätevää etsiskellä jonkun tietyn tekijän pelelejä
tai tietyn musan vääntäjän tuotoksia esim.
#988
tämmöinen testi artikkeli löytyi ;)
muutenkin keskustelun moduulista voisin siirtää tänne

http://www.v2.fi/artikkelit/pelit/751/Turbo-Chameleon-64/
#989
yksi peli lisää :

GP formula peli nyt en muista oliko siinä mahdollisuuksia pelata monin peliä mutta aika ajot ainakin voitaisiin järjestää

Amiga puolella luultavasti turbotettu F1 peli on myös mahdollinen kunnon joukkueella xD
#990
olikos tämä se shakkilautamainen peli missä nappuloiden kohdatessa joutu kaksinkamppailuun ?
loistava jos näin

en nyt tarkota batle shess peliä