Uutiset:

Genetic PET BBS Powered by Commodore 64
g-pet.tunk.org port:1025

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - virgo

#991
jos tähän kokoaisi tapahtumassa suoritettavien peli kisojen ideointia !!!

itsellä tulee mieleen vain näitä turbotettuja versioita olisi jotain uutta xD
tässä lista mitä tulee mieleen
saa muitakin ehdotella kuten lerpun heittoa tai vaihto ehtosesti korppua mutta se taitaa lentää aika kauvas
Lerpussa on enemmän haastetta :P

:Elite 128 poliisien niittaus
pelin aloitus normi aseilla ja tulta asemalle
tarvitaan virallinen laskija joka kirjaa ylös kuinka monta saa tiputettua
kunnes itse tuhoutuu tai käytettävissä oleva aika loppuu...

:The Sentinel
ykkös tason läpäisy aika extra tehoilla
valinnaisesti finaalissa jokin muu kenttä myös...

Normi tehoilla (ehkä turbotetutkin finaalissa)

: Stunt Car
: IK 1,2,+ ? jokin noista 1,2 kaksinpelinä reilumpi kun ei ole kone pelaajaa sotkemassa
: Crazy Comets
: Decatlon xD

nämä nyt aluksi saa keksiä lisää !!!
toivottavasti saan Trubo Cameleon Arcade capiinin lyöntiin tuohon mennessä ;)

#992
Bitin Nypläys / Vs: peli projekti Block Hole
toukokuu 07, 2012, 11:19
tuskimpa tästä maksullista versiota tulee ikinä ellei joku muu ala sillä rahastamaan...
kassu version vois ihan omaksi ilokseen tehdä alkulataus kuvat ja musiikin
oli se vaan sen verran extraa levy versioihin joissa tuota ominaisuutta ei juurikaan ollut
mutta varmasti levy versioon tulee lataus musat ja kuvat... sen voin taata
#993
testailin tuossa taas moduulia...

suurin ihastuksen aihe oli yhteensopivuus !!!
eli se on parempi kuin oman C64 miten se on mahdollista
vaikka emo on vanha kuin taivas siinä jostain syystä sykkii 8500 prosessori
älkää kysykö miksi koska en sitä itsekkään tiedä

no joka tapauksessa CPU on sammaa pohjaa kuin 128 sisällä sykiväkin
ja jos olette huomanneet se ei ole ihan yhteensopiva alkuperisten kanssa
tämä konkretisoituu minulla ainoastaan yhdessä tietyssä tapauksessa
musa ohjelmissa missä käytetään NMI keskeytyksillä ajettavaa sample musiikkia
ja siinäkin vain jos keskeytys tiheys ylittää tietyn tason CPU ei pysy enään niiden perässä
vaan kaatuu
nimenomaan juuri näin käy juurikin niissä lempi biiseissä joista eniten pidän
ja kaatuminen tulee juurikin siinä kliimaksi kohdassa kun kunnon tiluttelu alkaa
joten melko pitkään aikeen en ole pystynyt niitä biisejä kuuntelemaan loppuun asti
mutta nyt pystyn xD samalla testasin miten sample rutiini sekoaa lisä tehosta
yllätys oli suuri ei niin mitenkään... biisi soi entisellään mutta konelle samplen soito rasitus
ei näkynyt enään oikeastaan mitenkään kuten tiedätte samplen soittaminen ei ole
kovassa huudossa juurikin tästä syystä yleensä soitto rutiini haukkaa leijonan osan
prosessorin kuormituksesta ja kovin paljoa ei jää muuhun siksi harvemmin kuulemme digitoituja
ääni efektejä kesken pelin puhumattakaan musiikista

lisäsin liitteeksi kuvan jossa asian näkee heti vaalean sininen alue on parhaillaan käytössä oleva
soittorutiinin viemä aika tumman sininen on huippu arvo missä on käyty
ylempi on normaali ja alempi turbotettu näetkö eron ?

samalla testasin $D030 128 jippoa tämäkän on se kuuluisa rekisteri jossa lymyää
128 2Mhz tilan controlli bitti
Cameleonissa on mahdollista kytkeä tuo rekisteri toimimaan niin että normaali C64
myöskin alkaa tuota rekisteriä ronkkimalla toimimaan 2Mhz tilassa toki ruutu pimenee
kuten alkuperäisessäkin

testi pohjana tälle toimi Elite 128 versio joka käyttää tuota kyseistä jippoa
reunuksien alla lisätehoa tuomassa laskenataan
ja homma toimii 2Mhz tila menee päälle ja lisä tehoa tulee noin 1.5Mhz verran
ja totta kai kokeilin myös muita tehoja ilmeisesti kyseisessä häkissä on
tehty hieman muutakin parannusta ehkä super CPUta ajatellen
koska Cameleonin täyttä tehoä pystyi käyttämään ja mikä parasta peliä pystyi
pelaamaankin kyseisillä tehoilla toisin kuin alkuperäsitä joka lähti heti käpälästä
vauhtia tullessa ihan liikaa
muistatte varmasti alku ruudun missä Mark alus pyörii...
täydellä teholla viivanpiirto muuttuu solidiksi eli lakkaa välkkymästä
liikkuminen auringon lähellä ja muutaman piraatin pyöriminen kimpussa ei juurikaan
päivitys nopeutta laskenut ahh...

Edit: uusi kuva vanhasta saanut mitään selvää...
#994
totta tuon unohdin mainita joikkareita ei saa kiinni mihinkään natiivi moodissa ilman doging laitetta :-/
CDTV ir kauko ohjaimella homma toki onnistuu mutta ir käyttäminen oli aika tuskaa CDTV laitteessakin
nippa nappa WB sillä kyllä käytti mutta peleissä laite oli auttamattomasti liian herkkä kadottamaan singnaalin

kyllähän tuo minulta löytyy mutta empäs ole vielä hetinyt sitä kokeilla kun on ollu ihan liian hauskaa
käyttää sitä C64 jatkeena ;) eli ihmekkös kun unohtui
mutta en yhtään ihmettele vaikka jossain välissä keksisivät käyttää USB joikkairia...
#995
niille joita hinta hirvittää voi hieman katsella speksejä ja miettiä mitä tuolla rahalla saa !!
1/1 C64
:Cycle-exact REU (memory expansion) with 16 MB RAM
:Turbon joka nopeudessa hakkaa edeltäjän 16bit 65816 turbon ja on 6510 täysin yhteen sopiva
( joissain operaatioissa hitaampi mutta ei paljon )
:MMC/SD card slot with MMC64 compatibility and 1541-emulation.
The TC64 floppy emulation goes far beyond what
(turbo laturit toimivat myös)
other flash-based mass storage solutions like the uIEC can offer.
:Connector for PS/2 mouse (emulation of 1351 and Micromys) and PS/2 keyboard
:neljä eri pankkia moduli imageille
(Emulation of the following freezer cartridges
is available: Action Replay, RetroReplay, Final Cartridge 3
, Expert Cartridge, KCS Power Cartridge, SuperSnapshot 5, Capture)
mikään ei estä asentamasta SimonBasic imagea tai peli moduli imagea...
:Battery-backed real time clock (battery not included) GEOS yhteen sopiva
:USB link to a PC for debugging and data transfer.
:Tupla SID (6580) 3.5 plukilla muisti osoite asetuksista vaihdettavissa helposti
myös mono moodi mahdollinen
:VGA liitäntä suoraan monitoriin tai telkkariin

Amiga500 + 68020 turbo 28mhz
Includes Infrared support for joystick emulation. Supports hardfiles, up to 11.5MB usable Amiga memory, turbo 68020 CPU, really fast fastmem, any kickstart version including those with integrated IDE drivers.
Amiga puolesta vielä lisää kun ehdin siihen tutustumaan mutta nopea on sekin ;)
ja mikä parasta itse moduli ei tarvitse välttämättä C64 ollenkaan vaan voi toimia yksinäänkin
tosin tarvitsee lisäkseen USB 5V 1A powerin maksaa ollsonilla 12€
läppärin syöttökin riittää
#996
niin siis tähän paivä kyssäriin voi vastata myös !
ettei käy kuten edelliselle päivälle varataan iso juhlasali ja 2 hyyppäriä ilmaantuu paikalle :-/
#997
mietippä Geosin käyttöä nykypäivänä 10x nopeammalla C64 ja SD pohjasella levy koneistolla reiluilla lisämuisteilla
taisipa asiasta olla youtube wideokin jossain...

itse en ole kyllä tuohon Geosiin koskaan tutustunut...
#998
muistutetaan nyt taas että olisi erittäin hyvä jos koneet olisi kytkettynä MAADOITETUSSA pistorasiassa
näin suuri osa rikkoutumisista vältetään
eniten koneita hajoaa siksi että kytketään niitä virratpäälla toisiinsa
eli melellään kytketään kaikki laitteet ensin yhteen ja vasta sen jälkeen töpseleitä seinään
#999
suomalainen jälleen myyjältä saa Commodore C64 ,Amiga tavaraa uutta ja vanhaa
http://www.gentle-eye.fi/
toimitus nopeammin kuin ulkomailta jos tuotetta hyllyssä
joikkareita ja hiiriä varmasti löytyy kannattaa kysellä !
#1000
hataralla muistilla
suurin ongelma nauhojen suorassa kopioinnissa oli Automaattinen äänen säätö
mikä aika monessa mankassa oli aikanaan tämä sääti äänen liian hiljaiselle
eikä kassu asema osannut niitä silloin lukea

eli tarvittiin dekki missä äänenvoimakkuuden pystyi itse säätämään ja kokeilemaan
missä kohtaa oli se paras ja toimivin äänen voimakkuus
muistikuvani mukaa viisari oli melkolailla punaisen puolella musiikin kopioinnissahan
se ei juuri saanut punaiselle mennä

#1001
aika monesti se RF johtokin halusin mennä poikki ja muuten kytkeä huonosti
on myös ollut tapauksia että itse RF moduli on hajonnut
RF modulissa pitäisi myös olla pieni kytkin jolla pystyi vaihtamaan taajuus aluetta Hi and Lo
sen tilan vaihtamista voi myös yrittää ennen masiivisempia toimia

nykyaikana RF kuvan laatu on kyllä melko aneeminen jos on nähnyt millaisen kuvan Scart ja comoposite singnaali tuottaa
#1002
onhan noissa paljon mystiikkaa kytkemisissää ja sähköjen kytkemisissä

tietoa ei ole mutta arvaa että järjestys on alusta loppuun oletushan on että Levari sijaitsee
koneen ja kirjoittimen välissä.
käynnistys järjestys minimoi sähköisten häiriöiden siirtyminen muihin laitteisiin
suurimman häiriön aiheuttaa monitorin kytkentä levarissa on kohtuullisen järeet powerit
joten senkin kytkeminen päälle aiheuttaa kuormituksen joskus C64 saattaa jopa resetoitua
kun levarin sammuttaa tai kytkeepäälle

mitä tulee vilkku valoon kyllä yleistä on että kone ilmottaa ready mutta levari ilmoittaa Write error
vilkkuva punainen ledi ilmoittaa virheen tapahtuneen
lerput vioittuvat mitä moninaisimmista syistä yleisin on uloimman raidan vioittuminen sormenjäljestä
jos siihen sattuu margariinisin sormin ropeltamaan ja ilmankin margariinia ongelmia saattaa ilmaantua

urbaani legenda kertoo että alku polven 1541 levareissa oli malli vika
jos sammutit levynaseman levyn ollessa sisällä lukupäähän tuli virtapiikki
joka sekoitti lukupään alla olevan levyn tiedot joten aina kannattaa avata edes luukku ennen
levarin sammutusta ihan varmuuden vuoksi itse en ole kyseistä ongelmaa tavannut mutta
siitä huolimatta yritän luukun joka kerta muistaa avata ennen sammutusta ja käynnistystä
#1003
okei !!!

kannatus ensviikon piittingille oli minimaalista joten nyt sovitaan uudesta päivästä joka olisi

Boogi "Joo, lauantai ja/tai sunnuntai heinäkuun alussa, eli 7-8.7.2012 Toimisiko tuo ?"
#1004
Bitin Nypläys / Vs: LIST-komennosta
huhtikuu 18, 2012, 20:15
kipen tapa suojata basic ohjelma on tallentaa ohjelma auto käynnistyväksi
eli lataus osoite on jossain näyttö muistin yläpuolella tarkkaa osoitetta en heti muista
konekieli monitorilla tallennus sujui nätisti samoin sen oikean rekisterin arvojen muuttaminen
ja pienen 3 Jsr käsky rimpsu kirjoittaminen ohjelman käynnistyessä vain poketaan ohjelman ensimmäiset tavut
poistoon ja avot huono puoli tässä on ettei ohjelmaa pysty käynnistämään toista kertaa
ja ei toimi ihan suoraan kasetin kanssa ;-/

ainakin final cardridge ymmärtää noiden rem jekkujen päälle ja tulostaa rimpsut ja ohjelman
ilman ongelmia tuota jekkua pystyy muuten käyttämään myös levyjen hakemiston näkyvyyden estoon...
#1005
Space Rogue : ( täytetty 3D rooli avaruus seikkailu melkein kuin ultima V meikältä täydet 5 pistettä )

toimii kuin unelma Action replay modulin turboilla myös joka poistaa peli 1 äsryttävyyden
lataus ajat ihan kosmiset normaalinopeuksilla tässäkän pelissä saattoi olla alin perin oma turbo
kuten monessa jenkki pelissä mutta yhteen sopivuuden vuoksi Pal versiosta turbot veke :((
no Action replay korjaa asian
mitä tulee turbottamiseen peli toimii hyvin täydelläkin teholla mutta sijuvaksi pelin saa jo 3mhz nopeuksilla
nopeammat asetukset ja alkaa lähtemään kotrollit lapasesta

on kyllä hienoa katsella vierestä kun Cruiseri tai Titan hävittäjä moukaroi rosmojen aluksia
ruudun päivitys on sujuvaa ja madonreikien lävitse lentämine on suorastaan sulavaa

samalla tuli mieleen millaisia pelejä c64 olisikaan tehty jos koneen ydin olisi sykkinyt 2Mhz taajuuksilla
tai jopa 8Mhz joka oli aikanaan nopein mihin 6502 pystyi muutamalla matematiikka käskyllä höystettynä
ja 16Bit väylillä tässä väkisinkin tulee nostalgiseksi ;(....