En ole törmännyt moiseen turbo tape -ongelmaan ikinä, mitä F-Matic tuossa selosti. Löysin forumin vasta, ja vaikka edellisestä vastauksesta on kulunut kohta 9 kuukautta, otan osaa keskusteluun ensimmäisenä tehtävänäni täällä.
Kukaan ei ole maininnut RUN-komentoa vielä tässä ja mikäli lataat turbo tape -ohjelman normaalisti kasetilta, voi olla että se ei käynnisty heti, käynnistä turbo RUN-komennolla. Jos kyse ei ole tästä, niin suosittelen käyttämään jotain tuhannesti tyylikkäämpää turbo-softaa, kuten esim. aikoinaan ainakin "Turbo 3" -nimellä kulkenutta turbolaturia jonka erikoisuutena muihin turboihin nähden on se, että se myös näkyy ja kuuluu TV:ssäsi (tai missä sulla sitten ikinä se kone onkaan kiinni), joten tämän avulla käy kasettiaseman äänipääruuvin vääntäminen huomattavasti helpommaksi.
Turbojen normaalit komennot on:
<-L : Turbon LOAD-komento. Tällä lataat minkä tahansa turbofilun mikä tulee piuhalta vastaan, mitään tollaisia <-L"*" -tyyppisiä ratkaisuja ei tarvita, mutta toki sillä voi ladata vain sen tietyn pelin minkä aikoo ladata.
<-S / <-S"PELI" : Turbon SAVE-komento. Joissain tilanteissa - yleensä muistin puutteen vuoksi, ei voi tallentaa peliä nimen kanssa, mutta tätä varten on olemassa muita muistiinpanovälineitä. Olen kokenut "Turbo 250"-ohjelman parhaaksi vaihtoehdoksi muistisyöpömpiä pelejä varten, sekä lataamaan että tallentamaan niitä.
<-V : Turbon VERIFY-komento. Tätä ei niinkään tarvitse juuri ikinä mutta onpahan komento siinä missä muutkin. Tämä jotakuinkin vain tarkistaa toimivuuden tai jotain sellaista. En ole käyttänyt kovinkaan monesti viimeisen 10 vuoden aikana, joten en muista ihan tarkasti, onko tuosta mitään hyötyä.
-> Sepä siitä, toivottavasti tästä oli nyt jotain apua, vaikka vähän myöhässä ollaankin.
Kukaan ei ole maininnut RUN-komentoa vielä tässä ja mikäli lataat turbo tape -ohjelman normaalisti kasetilta, voi olla että se ei käynnisty heti, käynnistä turbo RUN-komennolla. Jos kyse ei ole tästä, niin suosittelen käyttämään jotain tuhannesti tyylikkäämpää turbo-softaa, kuten esim. aikoinaan ainakin "Turbo 3" -nimellä kulkenutta turbolaturia jonka erikoisuutena muihin turboihin nähden on se, että se myös näkyy ja kuuluu TV:ssäsi (tai missä sulla sitten ikinä se kone onkaan kiinni), joten tämän avulla käy kasettiaseman äänipääruuvin vääntäminen huomattavasti helpommaksi.
Turbojen normaalit komennot on:
<-L : Turbon LOAD-komento. Tällä lataat minkä tahansa turbofilun mikä tulee piuhalta vastaan, mitään tollaisia <-L"*" -tyyppisiä ratkaisuja ei tarvita, mutta toki sillä voi ladata vain sen tietyn pelin minkä aikoo ladata.
<-S / <-S"PELI" : Turbon SAVE-komento. Joissain tilanteissa - yleensä muistin puutteen vuoksi, ei voi tallentaa peliä nimen kanssa, mutta tätä varten on olemassa muita muistiinpanovälineitä. Olen kokenut "Turbo 250"-ohjelman parhaaksi vaihtoehdoksi muistisyöpömpiä pelejä varten, sekä lataamaan että tallentamaan niitä.
<-V : Turbon VERIFY-komento. Tätä ei niinkään tarvitse juuri ikinä mutta onpahan komento siinä missä muutkin. Tämä jotakuinkin vain tarkistaa toimivuuden tai jotain sellaista. En ole käyttänyt kovinkaan monesti viimeisen 10 vuoden aikana, joten en muista ihan tarkasti, onko tuosta mitään hyötyä.
-> Sepä siitä, toivottavasti tästä oli nyt jotain apua, vaikka vähän myöhässä ollaankin.